12 Ağustos 2014 Salı

Ağustos 11, Gaziantep Yeşil Ev Buluşması

Gaziantep'e giderken artık tam yolcuyuz, keyifler yerinde yolculuğu bekliyorum. Antep nasıl bir yer, nasıl havası, yazı işleri,  organize olmak derken kısacık bir yolculuk oldu. Otogarda naif bir kadınla karşılaştım, Nurten Gaziantep'te coğrafya öğretmeni,  o da Mersin'e gidiyormuş biz de oradan geliyoruz proje için deyip projeyi anlatıyorum. İlgi gösteriyor,  İlgi alanlarını da söylüyor; bitkilerle arası iyi, resim yapıyor, internet kullanmıyor.  Haberleşmeķ üzere telefonlarımızı alıp ayrılıyoruz.
Gaziantep'te bir yemek muhabbetini de Kıvılcım ve Mustafa ile yaptıktan sonra buluşmaya geçiyoruz. Gaziantep Öğretmenevi güzel bir buluşma yeri oluyor.
Projeyi anlatayım,  aman efendim ben neden yazdım bu projeyi deyip lafı açıyorum.  Paylaşın,  paylaşın,  birine ulaşır :) Medyada kalır mı hiç konu, gelgelelim veganlığa, feminizme, engelliliğe,  LGBTİ bireylere, doğaya haklardan konuşuyoruz.
Bugün ne hikayeler var, ne hikayeler, tartıştığımız konulardan özetle:

Feminist imajı,  farklı feminizmler,  erkek feminist olabilir mi?
Ekolojik Yaşam,  topluluk destekli tarım,  alternatif sistem
Vegan, kimin ne yediğiyle mi ilgileniyoruz, kapitalist sistemde veganlığa yeri ne?
Şehirden şehire göç, bireyin yaşamını nasıl etkiliyor?
Homofobik yaklaşıma karşı neler yapılabilir, LGBTİ bireyler ne yapıyorlar?

  Homofobitedaviedilebilenbirhastalikmidirkivilcimsoruyor

Kıvılcım ve Poyraz

Kıvılcım, tıp eğitimi alıyor,  biyoenerji ve falun dafa ile ilgili,  meditasyon ve enerji çalışmalarını anlatıyor kendinden bahsederken. Yalnızca tedavi amaçlı bir bakış açısı olmasını eleştiriyor,  enerjiye inanan biri Kıvılcım,  çalışmalarında başka boyutlarıyla keşfetmiş. Veganlık konusunda aman ben sizi bir kebapçıya götüreyim, diyor bütün bir akşam.. Eşcinsellik ise onu korkutuyor,  homofobi yaşıyor.  Ve ne tesadüf ki Poyraz yanında oturuyor, hikayesinde ailesine eşcinsel olduğunu nasıl açıkladığını anlatıyor..
Poyraz marifetli bir aşçı,  yemek yapmayı annesinden öğrenmiş,  Yeşil Ev'de kekler, börekler,  neler neler yapıyormuş, çok merak edilen biri buradan da bildirelim :) Hikayesini içtenlikle paylaştığı için de teşekkür ediyorum, buradan da..

Kıvılcım için,  Poyraz bir değişim yaratmıştır, bu fotoğraf da onunla ilgili, fotoğrafı ben çektim.

Ekolojik Yaşam mı,  bu çevrede mi?

Mahir, Yeşil Ev'de tüketim kooperatifinden başlayarak anlatıyor,  2 yıldır düşünüyorlar nasıl daha iyi olur diye, Mustafa, Onur, Anıl, çok kişi var. Türkiye'de bir sistem kurmak niyetindeler bir grupla birlikte, onun da haberlerini bekliyoruz.

Kıvılcım,  Poyraz, Mustafa, Gökhan,  Necat, İrfan, Mahir, Mustafa


Kıra gitmek çözüm mü?  Şehirde neler yapılabilir,  buradaki dönüşüm çok önemli deyip, yerel ağlarla kurulan bağlantılardan söz ediyoruz.
Çevre kirliliği,  iklim değişikliği hiç birinden kaçış yok, alan açmak gerekiyor. Kapitalist sistemde bireysel çözümlerin işlevi tartışma konumuz, neye direnebilirsin?

Veganlık da böyle değil mi,  beslenme değil konu, sistemde sana verilen neyse onu sorgulamak, bir kişinin dışarıda yememesi neyi değiştirecek? Eko girişimler için de aynısı yok mu, iki üç  kişinin hikayesi mi diye soruluyor..

Feminist erkek olabilir mi?

Feminist kadın imajı,  bana karışma diyen bir kadın diyor Necat.. Alper ise feminist bir kadın olarak deyince sen mi demişti,  ben sakin biriyim ya, şaşırdı ben de şaşırdım ..

Mahir ise bir erkek de feminist olabilir mi diyor?
Mehmet ve Alper bir 8 Mart'ta erkeklerin itilmesinden bahsediyor.
Dışlayıcı bir feminizmi eleştirip,  bütünleşen bir feminizmi konuşuyoruz,  Mahir de feministmiş.  Aslında adlandırılan bir feminizme de ihtiyaç yok..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder