14 Ağustos 2014 Perşembe

Vegan Tartışma, Gaziantep

Yoldan geldik, Kıvılcım ve Mustafa ile buluşma öncesi Gaziantep Öğretmenevi'nde bir şeyler yiyoruz. Sohbet konusu veganlık,  Kıvılcım: " Ben sizi burada bir yere götüreyim, bir et yersiniz,  bırakın bu işleri ho ho ho"

Mehmet, İstanbul'da yaşıyor, veganlarla tanışmış, aşina veganlığa. Neden ne yenilip içildiğini tartışıyoruz ki gerçekten,  senin ne yediğin bizi neden ilgilendirsin diyor.

Ne olacak yani ben de taciz edilmeden yemek yerim değil mi? Felsefesi ile eylemi uygulamaya başladım,  o düşünce ise barış kültürü oluşturmak içeride ve dışarıda..

Et yemiyor olmanın bir kışkırtıcılığı var, deneyimlerden yola çıkarak söylüyorum.

Buluşma bitince Yeşil Ev'e gitmeye karar verdik, bizim de yiyebileceğimiz bir şey bulamadık,  meyve ve salata iyidir dedik. Alim oysa ki bizi nerelere götürmeyi istedi,  biz anlatınca vegan beslenmeyi her bir hayvansal gıda için sendeledi,  Alper'in değneğini -öyle mi denir ona- istedi.

Mehmet, Mahir, Alper, Mustafa, Alim

Yeşil Ev'de güzel bir sofra kurduk, birlikte..

Alim, Mahir, Kıvılcım, Mehmet,  Alper,  Mustafa





Kapitalist sistemde veganlığın işlevi ne?
Kırda vegan ol da şehirde vegan olmanın mantığı ne diyor Mahir, ekolojik çiftliklerde kendi deneyimlerimden çok az kişinin vejetaryen olduğunu söylüyorum.  Şehirde bunu yapmanın alternatifi üretecek yerde olmanın etkisi var. 
Çok tüketim var, üretim çok az diye devam ediyor Mahir, epey kafasına takıldı. Ertesi gün arkadaşlarıyla birlikte öğle yemeği yiyorken isyan edeceğini bilmiyorduk tabi.. Yoğurt da yiyin denince zaten yararı yokmuş ya deyince Mahir,  yemek getiren  kadın epey şaşırmış, ben de duyunca şaşırdım :)

Gaziantep'te Vegan

Seçenek ne demek acaba,  emin olabilelim de.. Nohut dürüm dedik, et suyu ile kaynatılırmış nohut, o olmaz.. Hayvansal yağ oluyor et olmasa da diyorlar ve akşam yemeği vakti geliyor. 

Son açlık çağrısıyla bir restorant buluyoruz Hüseyin neresi olur diye epey soruyor, oraya buraya bakıyor. . Evim Lokantası'nda tamam dedik, Hüseyin (işletmeci) hayvansal olan hiçbir şey olmayacak deyince özen gösteriyor ve içtenlikle yanıtlıyor.  Kızı sağlık sorunu nedeniyle et yetmiyormuş,  Hüseyin vücut alıyorsa almıyor işte,  zorlamayacaksın diyor. 

Vegan Düşünce

Barış kültürü oluşumu,  sömürünün her haline karşı çıkma nasıl uygulayabileceksin bunları diyorlar, bireysel direniş ve bireysel aktivizm küçük ve sürekli değişimler yaratmaya devam ediyor,  şu anda da..









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder