17 Ağustos 2014 Pazar

Hatay Güncesi, Yol ve İnsanlar 2


Ağustos 14, Hatay
Aslı

Eski Antakya'da Saray Caddesi'nde buluşuyoruz Aslı ile, Hülya'nın çok sevdiği Geyik Kafe'ye gidiyoruz. Hülya projede buluşturanımız,  o da olsaydı diyoruz.
Aslı, arkadaşlarını arıyor birer birer o da bir buluşturan, günün akşamı Merve gelince çok mutlu oluyor, onu alın o olsun muhabir diyor, epey eğleniyoruz..
Aslı ile Yerel Muhabir ne, ne değil konuşmaya başlayınca iş,  işsizlik,  KPSS,  veganlık derken bir fal bütünleme aktivitesi yapıyoruz. Gaziantep'ten ayrılırken Alper ile denedik, birbirinin falına bakıyorsun,  psikoloji okuma yöntemi bakan ve bakılan olarak, hem de çok eğleniyoruz.  Alper'in ilk falında orangutandı,  bu falında da o aileye yakın bir imgelemi vardı.
Vegan arkadaşları var Aslı'nın, ben zaten pek yemiyorum et gibi şeyler diyor, Vegan Antakya grubundan bahsediyor, kendisi buluşturan olduğundan bağlantı kuralım diye hemen arıyor onları. .
Eko köylerden konu açıyoruz,  Aslı ve arkadaşları bir yer alıp orada yaşamak istiyorlar. Hatay'da yapılabilir mi,  buradan almayı düşünüyor musunuz,  diye soruyorum. >Hatay ve İskenderun'da pahalıya satılıyor araziler..
Aslı sanatı seviyor, dostlarıyla çok güzel etkinlikler yapmışlar.  Termik santraller için ev arkadaşı Merve ile birlikte çalışıyorlar, haberlerini yakında paylaşmak üzere..
Fal Saati
Fal bütünleme ise şöyle,  sırayla her birimiz bir kişinin falına bakıyoruz.  Aslı'nın falında bir topluluk var, bir topluluğun uğraşları en sonunda bir yere varıyor. O da öyle söylüyor,  kafası karışık ve yapacakları var daha..
Alper'i orangutan imgesi temsil ediyor, ikinci falda da çıkınca öyle anlıyoruz,  benimkinde çarmıha gerilmiş çıplak bir kadın doğada..

Merve

Merve bize akşam dahil oluyor, bayıldım ben bu kadına,  bu nasıl bir canlılık, candanlık,  Aslı ve Merve'yle karşılaşmamızı sağlayan Hülya'yı yeniden anıyorum. Çok şey paylaşabiliriz diyorum. Termik santral için neler yaptıklarını, yapmak istediklerini anlatıyorlar. Onun dışında da planlar, projeler çok.. Çok ortaklık kuruyoruz, daha çok konuşacağız,  paylaşacağız.
Bugünün görüsü ise maneviyat,  ziyarete gidiyoruz gece, Dursunlu'ya. .Ziyaret orada çok yapılırmış,  ben türbe olarak biliyordum,  bu daha farklı. Dağa,  göğe,  aya baktığında huzur doluyor için,  buhuru öğreniyorum.  Bir tanesini hatıra olarak saklıyorum.  Duvara da yapıştırıyorlar,  yakıyorlar da, küçük güzel kokan tanecik. .
Sabahında Merve Aslı'nın evinin balkonunda güneşle uyanıyorum,  bugün serbest çünkü şurada x var git oraya tanış günüm..








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder