6 Ağustos 2014 Çarşamba

Vegan Tartışma, Mersin

Yerel Muhabir Ağı'nın anlatırken mesela ben veganım ve hayvan hakları, veganizm üzerine de yazacağım deyince, veganizm tartışması yaptık,  ben de yayına başlamış oldum. Tahmin etmemiştim, araştırma yazılarıyla başlayacaktım.  Çok tartışılacak bir konu olduğunu deneyimlerimden biliyorum da, projede nota olacağını @mersin7renk'teyken anladım. Bağlantılılık mı istersin, bütün enstrümanları al her notayı duyur burada..

Gelelim neler konuştuğumuza:

Mersin buluşmasında Cansu, ben veganizm üzerine yazmayı düşünüyorum mesela deyince, bir dakika sen vegan mısın, dedi. Cansu denemiş, takviye ilaç alması gerektiğini söylemişler, sen nasıl yapıyorsun,  nereden yiyecek alıyorsun, diye sordu.
Bir çok yiyecek var, bitkiler, meyveler, tahıllar, kuruyemişler. .
Etiketlere bakıyorum,  hepsinde çokça katkı maddesi var, neden diye sordum ben de, domates sosu yapıyorum işte zeytinyağı,  baharat mis..
İlaçlardan, tedavilerden, bir çok şey konuştuk. . İmkansız yakınlığı mı var vegan yaşamın, sağlık haberleri doğru mu ya da tıp tedavileri gerçekten tek tedavi mi?

Endüstriyel olduğu için mi kötü yalnızca? Yağmur ile de bunu konuştuk,  köyde hayvanların yavrusu da doyuyor,  ondan sonra alınıyor sütü,  alınmaması ona zarar veriyor, diyor.
Hayvanları yararlanacak bir kaynak olarak görmüyorum,  endüstriyel olması başka bir boyut katıyor, bu durumun kökeni endüstriye dayanmıyor diye düşünüyorum.

Buluşmanın sonunda epey acıkmıştım,  Alper proje boyunca vegan besleneceği için, sorduk nerede yiyelim diye, Tarsuslu Murat Usta'yı önerdiler, çorba ve humus yedik, Alper "Etoburun Vegan Günlüğü"nde detayları paylaşacak..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder