11 Ağustos 2014 Pazartesi

Feminizm evde mi?

Feminizm evde mi?
Dün öğlen saati acıktım,  mutfağa geçtik, Alper soruyor ne yapayım ben? Birkaç gün önceki ne yapacaksın sorularını bitirdik artık,  birlikte mutfağa giriyoruz.
-Yemeği ısıtabilirsin Alper.
Birkaç dakika sonra:
-Yemeği karıştırabilirsin Alper.
-Başka şeyler de isteyeceğini biliyordum zaten!
- ?!
-Ev işleri ve mutfak deneyimi olmayan erkeklerle yaşama kılavuzu yazacağım! *
Erkek arkadaşı ile yaşama deneyiminden: Aa o kadar da değil artık deyip çeşitli ev işlerinden yakınan, tez önerisi formu gibi sunulup kendisine ev işlerinin her birinin işlevini açıklamamı bekleyen eğer mantık olarak kabul edip tembellik yapmamayı tercih ederse o işi yapan bir erkek ile bir süreç yaşayıp ev ve yaşam sorumluluğu konusunda anlaşmışken başa dönüyoruz Alper ile..
Alper bir aydır bir kadınla birlikte, değişim rüzgarı oradan esiyor. Fikir, hayal, düşün her şey değişime,  Alper daha rahat, daha mutlu gözüküyor Ankara'da bulustuğumuzda. Yolda ben de öğreneceğim, şimdiden öğrenmeye başladım onunla  birlikte, keyif alıyorum çok diyor. Ben de çok mutlu oluyorum, değişime tanık oluyorum ve ona eşlik edebileceğim diye..
Ankara'dan Mersin'e geçen hafta geldim, Yerel Muhabir Ağı Projesi dolayısıyla Mersin Mezitli'de Alper'de kalıyorum,  Alper ve annesi Nermiye ile ofis düzeni kurduk neredeyse, sabah erken uyan, denize giden gitsin, salçalı,  zeytinyağlı,  zeytinli,  yeşillik içeren çay demlenen sofrada kahvaltı yapılsın, sonra çalışmaya :) (Ara öğün,  akşam yemeği de bulduğunu ye kıvamında geçiyor.  Akşama kadar dışarı çıkma niyetim yok, akşam da sahile gidiyorum.

Nermiye vegan değil,  o kendi yemeğini yiyor, Alper ne yiyeceğiz diyor, kılavuzu buradan başlatıyorum:
-Açıkça bütün adımları belirtin. *Yemeği karıştırmak,  yemeği ısıtmak ile birlikte yapılsa da ayrıca söylemek hatta nedenlerini de açıklamak önemli bir adım, güven ilişkisi de kuruyorsun.
-Geçmiş deneyimler üzerine konuşun. *Ben bir yemek yapıyorum içinde baharat var soğan var çok güzel oluyor, Böyle bir konuşma yapınca,  güven daha da artıyor. Geçmiş deneyimleri referans vermek her yemeğe soğan doğrama davranışı kazandırabilir. Üzerine tavsiyeler vermek, desteklemek de pekistirici :)
-Alternatif düşünmek.  * Mutfakta ya da dışarıda her an her istediğimizi bulamayabiliriz, paniğe kapılmadan alternatif üretmeye başlamak motive eder. Dışarıda yemek bazen hem aç kalıp hem daha çok yorulmak oluyor. Evde de yemeğe karar vermek öyle olabiliyor. Basit çözümler üretmek gerek, patlıcan ve domates varsa onları yap, son zamanlarda evdeyken çeşit çeşit dürüm yapmıştım, mercimekli,  patatesli, havuçlu, ıspanaklı.. Basit çözümler teşvik eder, zihin açar :)
-Eyleme geçmek,  hemen yapın. *Lahana da yapsak, güzel olur deyip birlikte yapın,  sözde her şey lezzetli,  yemek yaparken ilk iki adımı da tekrarlayın.
-İş bölümü planını olsun, organizasyon ve zaman kullanımı pratiği de oluyor. *Önce malzemeleri çıkarmak,  sonra sırasıyla önce kullanılacakları hazırlamak iyi bir pratik.
Ana malzemesi ise paylaşmak,  paylaşmaya davet etmek kılavuzun..
Alper dün kavun keserken içeriye de götüren deyince benim hiç aklıma gelmezdi dedi, kesip götürdü.  Yemeği yedik, bulaşık makinesine yerleştirdik.
Bu kadarla kalmıyor tabii ki feminist günce, ilişki deneyimlerimiz var, kadınlık erkeklik algılarının değişimi var. Yıllardır yaptığım bir aktivizm biçimim bu, gündelik hayattaki değişim/im/ler,  insanlarla gündelik hayatın içinde buluşmak..

Alper mutfakla ilişkisi olmasa da artık ilişkilenmek niyetinde, annesi bir süre evde olmayınca ne oluyorum yahu ben hiç birşey bilmiyorum aç kaldım resmen diyor. Yemek, bulaşık,  çamaşır,  kişisel temizlik oo çok şey var öğrenecek.. Mevzu,  yemek bulaşık değil tabii ki..


Yazı Çağrısı:

Feminizmle karşılaşma deneyimlerinizi bu güncede paylaşalım *


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder