23 Ağustos 2014 Cumartesi

SIÇMAK

Her şeyi yazalım diyoruz, her detayı, yaşadıklarımızı, içimizden geçenleri, ayıp addedilenleri, tabu sayılanları
Ne de olsa işimiz, eğitimimiz bu, iletişimciyiz biz
Hemen gaza geliyoruz otobüs koltuğunda yan yana bir yerden diğer yere giderken
Konuları sıralıyoruz, şunu da yazalım, bunu da derken beynimizdeki barajları yıkıyoruz bir bir
Foto Hasankeyf'ten
Bir çöp kutusunun üzerine iliştirilmiş not aslında "her şeyi yazmak" derken yapmak istediğimiz şeyi çok güzel özetliyor
Hadi bakalım o halde ben de burdan başlayayım
Sıçmak
Çok doğal, çok sade, çok olağan değil mi?
Siz, hareket kabiliyeti yerinde olanlar, bir bedensel maruzatı bulunmayanlar için
Ama işte kazın ayağı öyle değil
Alaturka tuvalette sıçamam mesela ben
Yani sıçmaya sıçarımda, o eylemi hayata geçirmek için gereken çömelme hareketi vaziyetinde sıçma eylemi süresince kalamam
Kalırım ama takatim kalmaz
Boncuk boncuk başlayan terler sicim sığınak haline döner kısa süre sonra ve saçlarımdan alnıma ordan dizlerime şıpır şıpır dökülmeye başlar
Dizlerimde kalmayan dermanı ellerimle desteklemeye çalışırım sıçmaya da odaklanmam gereken, ıkınmamın da gerektiği o vakitlerde
Lafı uzatmanın alemi yok, allem eder kallem eder alafranga bir wc (water closet) ararım ferah feza sıçabilmek için
Kimselere de vermek istemem bu detayı
Elalemi niye rahatsız edeyimki böyle bir detay için
Armstrong’un dediğini ters çevirip söyleyeyim, “Dünya için küçük, benim için ise büyük bir adım”

Ama işte uzun soluklu yolculuklarda yol arkadaşınız siz söylemeseniz bile anlayabiliyor bu minval durumları
Zaten siz de yolun selameti açısından saklamıyorsunuz, faş ediyorsunuz, “böyleyken böyle” diye

Petrön Büşra biliyor yani vaziyeti
Batman’da Mirazlarda kaldık 3 gün
Mirazların hela alaturka, Tov Ekotopya’nın hela alaturka, Batman Kent Konsey’ine gittik, orda hela alaturka
Ordan çıktık geldik Mardin’e, hadi hakkını yemeyeyim (ve hızır gibi de imdadıma yetiştiğini teslim edeyim) Gazi Konağı Oteli’nin hela alafranga ama devrisi gün konuğu olduğumuz Murat’ın evindeki hela alaturka

“Diyarbakır 1 saatmiş Mardin’den” diyor Büşra, “Ordaki otele kadar dayanabilecek misin?”
“Ben niye her otobüse bindiğimizde cola alıyorum sanıyorsun güzelim” diyorum gülümseyerek
Dumanlı gözleri hafiften dalıyor yol arkadaşımın

Şimdi Diyarbakır’da konakladığımız Miroğlu Otel’de sıçarken geldi aklıma bunlar
Dün akşam geldik Diyarbakır’a
Bir koşu attım kendim helaya
Az sonra da çıkacağız otelden
Gene bir koşu kaldım durdum helada
Bu akşam başka bir arkadaşımızda kalacağız, tuvaleti kuvvetle muhtemel alaturka
Ordan Dersim’e var yolculuk
Tuvaletler büyük olasılıkla alaturka

Tayfun Talipoğlu o veciz sözünü “Bam Teli” her sona erdiğinde tekrar ederken aklına bu hiç gelmemiştir ama aklınıza bu gelsin diye ben tekrar edeyim şimdi
“Yollar uzun
Hava şartları çetin
Biz artık gidelim”


#anavarrza

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder