17 Ağustos 2014 Pazar

Yol ve İnsanlar 3, Hatay

Ağustos 15, Hatay

Tülay, Yılmaz İpekçilik
Tanıştığın anda bir gülümseme,  gel gel otur hemen, nasıl yardımcı olalım sana diyor Tülay ve Yılmaz.. Tülay hikayesini anlatıyor, cesaret veren bir hikaye bunu paylaşmalıyız,  ne güzel gönülden, içten anlatıyor.. Hikayesini ben dinledim,  cok etkilendim,  ondan ve çocuklarından da dinlemek isteriz..
Yılmaz İpekçilik'in yeni projeleri var, meslek öğretmek, kadınlara meslek edindirmek istiyorlar.
Tülay,  yolunu kendi açmış,  kadirşinas bir kadın, beni bu kadar güzel, içten karşıladığı için teşekkürler. . Sadece bunun için de değil,   tek ebeveyn olan annemin de böyle konuşmalara ihtiyacı var dediğimde tabii ki onunla da tanışalım,  konuşalım kadın dayanışması diyor, Tülay.. Bir daha karşılaşmak üzere.. Kadınların deneyimleri konusunda bize destek olacak Tülay. .


Barış Evi, Barbara
Barbara, 28 yıldır orada, Rahibe olarak atanmış,  inanç turizmi için,  sonra da gitmemiş, kalmış. Beni Mevlana'nın sözleriyle karşılıyor,  ne hoş..  >Bir kadın olarak tek başına burada olmanın da sıkıntıları var ama buradayım. Hac yolculuğuna çıkanları ağırlıyoruz, gezginlere toz topraktan gelen insanlar diyoruz..
Her gün müzik yapılıyor bu evde, sabah öğlen ve akşam, Cuma günleri de öykü günü,  yolunuz düşsün Antakya'da Barış Evi'ne.. 4 penceresinde 4 dinden objeler var, her birinden gün ışığı vuruyor, buluşuyorlar.  Bir duvarda başka başka dillerde barış yazıyor burada.. Dinamik bir yer, hareket ediyor mekan kendi içinde..
*Eski müzik kalpten gelir, müzik yapan iki kez ibadet etmiş sayılır.  Müzik yapan insanlar küsmezler, kavga etmezler hem..  Söz Tanrı'nın senfonisi olsun, birbirimizi dinlemeyi lazım,  bir araya gelip paylaş..
Savaşlar nasıl oluyor onu konuşuyoruz,  nasıl yapılabiliyor? Barbara, barış diyor, her birimiz Suriye için bir adım atalım, diyor.
Beni herkes gitarımla tanır diyor Barbara. Ben de onu gitarıyla tanıtacağım,  güzelliklere,  barışa,  dostluğa Barbara..
Projeden bahsediyorum,  ekolojik yerleşimlerden, Yalova'daki 99 gün 99 gece semahtan,  çok ilgi duyuyor, gezi rehberi dahil ediyor, haberleşmek barış için söz, müzik paylaşmak üzere ayrılıyoruz.

Mor Dayanışma Kadın Derneği
Selda ile ortak bir noktada buluşup derneğe gidiyoruz. Dernek eski bir ev, bahçesinde asma var. Çardağında oturuyoruz.



Su yok, su neden yok? Büyükşehir Belediyesi'ne geçtiğinden beri mahalleler ayrılmış,  su sorunu çözülmemiş ve gittikçe daha fazla kesinti oluyor.. Kuyu açmak da yasak ve vergiye tabii..
Derneğin bahçesine bitki, ağaç dikmek için dışarıdan toprak getirmek gereğince toprak yok ki diyorlar..
Arada arapça konuşuyorlar,  ben de bir iki kelime sorup öğrenmeye çalışıyorum,  özgürlük ve barış,  harri ve sılh doğru yazdıysam eğer..
Konuşurken bir yaşlı kadın gelip asma yaprağı istiyor, mahalle kültürü var Armutlu'da ve Antalya'nın birçok yerinde..
Daha önce Hacettepe İletişim Antakya'da Dijital Hikayeler yapmıştı,  ben de yenilerine niyetleniyorum,  heyecanla dijital hikayeyi konuşuyoruz.  Bir sonraki dönemi bekliyoruz,  bakalım.
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği olmayan masalları çocuklarla buluşturmak isteyen bir projeleri var.
Niyetlerimizi paylaşıp,  görüşmek üzere ayrılıyoruz,  her biri cevher bu kadınların,  sevgiyle..
Dilay
Dilay ile proje ne ki, ne yapalım ne paylaşalım diye konuşuyoruz,  kısa bir vaktimiz var. Alışveriş merkezlerini hiç sevmem ben seni çarşıya götüreyim diyor, tam kapanışına yetişiyoruz,  renkli mizahi bir yer..

Ben aktar meraklısı olarak doğrudan giriyorum atarlar sokağına,  zahter alırken isterseniz daha sonra kargoyla da göndeririz diyor aktar, ne mutlu oluyorum.  Her zaman ulaşabileceğim,  artık.. Bütün sokağın kartını toplayıp çıkıyoruz,  en son Yunus Emre Parkı'na gidip oturuyoruz.
Gönüllü işleri konumuz, nerede başlıyor gönüllülük nerede bitiyor.. Gönüllüyüz de iş ne oluyor deyip bir de sınavlardan,  işlerden konuşuyoruz.  Yaptığımız işleri seviyoruz,  bakalım neler yapacağız. . :)
Merve
Gün sonunda yeniden Merve ile buluşuyoruz,  Ekim için hazırlık yapıyor Merve, haberleri duyuracağız.  Çok sevdiğim bir yer oldu insanlarla Hatay, yeniden görüşmek,  buluşmak üzere. .







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder