10 Ağustos 2014 Pazar

Ağustos 9, Nevşehir

  Bilet hikayesini anlatmıştım, Mersin'den Nevşehir'e ancak günde 2 3 sefer var saatleri uymuyor yer yok derken gelemeyeceğimize inanan Nevşehir'deki bağlantılarımız Aslı ve Fatma ile de konuşuyoruz her gün, sonunda mutlu haberi paylaştık. Tabi bizim otogardaki fotoğrafımızı paylaşana kadar endişeleri sürmüş :)
  Nevşehir, Yerel Muhabir Ağı buluşmalarının üçüncüsü ve Kapadokya Kadın Dayanışma Derneği'nde olacaktı ki ben de heyecanlıydım. Kadın Derneği ne de olsa, oo neler anlatılacak desem mi yoksa demesem mi diye gittim. Aslı'yla o kadar çok konuştuk ki gitmeden, şu da olsun mu afiş mi yaptıralım, projenin adını gökyüzünde göreceğiz artık bu gidişle demiştim, tamam o kadar değil de ben buluşma diyorum içtenlikli aktivizm niyetim var. İkram denilince de şaşırıyorum ne bileyim, toplanıyoruz ya yapılır ortak bir şey ne olacak kafasındayım. Dernekte gönüllü olan Aslı ve Fatma ise orada nasıl bu işleri yürüttüklerini anlatınca ha tamam orada öyle yapılıyorsa öyle yapalım deyip, ortak bir nokta bulmaya çalışıyoruz. Veganlıkla ilgili paylaşımların ardından börek fikrini de geri çekip simit alsak ya, simit alayım ben güzel olur hem salata da yaparım/z deyip anlaştık.


 Nevşehir'de sabah erkenden Aslı ve Fatma ile toplantı öncesi buluşma yaptık, bir buluşma da orada oldu, Fatma iyi bir çalışma olduğunu söyledi. Aslı ile bireysel aktivizmi gündelik hayata uygulamayı konuştuk daha çok, çevremizdeki insanlara/canlılara ne kadar ulaşabiliyoruz? Buradan tartışma başlatınca çokça paylaşım oluyor, bunu bir not edip öğleden sonraki buluşmaya saklıyorum hevesimi.
 Hala yayınlayamadığım bir yazım var o sırada, nasılsa internete erişemiyorum gittiğim yerlerde, günce günce diye tekrarlıyorum kendime. İnternet erişimimizi sağlayalım artık deyip alıyoruz vınn :) Fatura için Alper uğraşıyor, ben telefon hattıma bile internet alamama talihsizliğiyle vazgeçiyorum şimdilik.

Simit ve salata için harekete geçiyorum, saat yaklaşıyor bir yandan da.. Mustafa derneğe erken gelenlerden, ben de onu domates doğramaya davet ettim. Biz onları yaparken de buluşmaya katılacaklar geldi tabii, hazırlıkları hep birlikte yaptık ve konuşmaya başladık..

 Yerel Muhabir Ağı'na epey gönül bağlamış olduğumu orada farkedildiği için ben de
Aslı ve Mukaddes
farkettim. Paylaşımlar, yerellik, katılımcılık, şenliklilik bir yerde soru/yorum bekliyorum ki barış felsefesini projeye katmama kadar gitmeyeyim.
 Nevşehir'den bahsettik buluşmada, ben büyüdüğüm yer olan Afyon'a benzettim ki bir çok yer de birbirine benziyor. 
 Kadının gündelik yaşamında derneğin bir etkinliği nasıl yer alıyor?
 Kadın sokakta ne kadar vakit geçiriyor,  bunu istiyor?
 Kadının Mersin'de sosyalleşme mekanları nereler?
 Evden çıkmak ne anlama geliyor, Kur'an kursuna gitmek ve derneğe gelmenin
yarattığı algı nasıldır?

 Konuşmalardan aktarıyorum:  Nevşehir'de 'bakış' var, saat 8'den sonra sokaklar boş,  kişiden önce lafı gelir diyorlar gülerek ve kim ne derse desin çıkarım ben dışarı diyor Fatma da..
 Merkezde oturmayan bir kadın evli ve çocuğu varsa, zamanını mahallesinde geçiriyor, etkinlikleri ya da eğitimleri mahallede yapıyorlar bu durumda.
 Kadının sosyalleşme mekanı ev de olabiliyor, kadın günlerini anlatan Leyla'nın da söylediği üzere ya da kadınlar kuran kursuna gidip onaylanmış bir yerde sosyalleşmeyi tercih ediyor.
Gamze
Dernek imajı ise çift gidersin tek dönersin şeklinde, derneğe yeni üye olan Gamze anlatıyor.

  En ince ayrıntısına kadar bir etkinlik ya da eğitimde neleri düşündüklerini anlattı Hayriye, değişimin yavaş yavaş gerçekleştiğini de söyledi. Erkeklik çalışmalarına katılan bir çift eğitim süresince farkındalıkları oluyorken eğitim bitince eskisi gibi ilişkilerine devam ediyorlar diye anlattıklarında,  gündelik hayatta aktivizm önemli diyorum.
  Gündelik hayatta yerini bulan aktivizmin sürekliliği değişim yaratacak, çünkü..
  Yerel Muhabirler, dayanışmayla sürdürecek bir ağ topluluğu oluşumu nihayetinde. 

 "Merkezde reddediş var, kadına yönelik şiddet burada olmaz, erken yaşta evlilik aburada olmaz"
  Köylere de giden Aslı, oradaki samimiyetten, orada yaptığı çalışmalardan çok keyif alıyor. Merkezde ise gerçeği reddetme tavrı iletişimi güçleştiriyor, şöyle diyor Aslı: "O konu hakkında bilgi sahibi olsa da olmasa da hayır diyorlar.."

  Dernek çalışmaları üzerine konuşup, proje ve uygulamaları hakkında da epey duruyoruz. Güzel bir proje, bütçe biraz zayıf olmuş diye başlayan konuşmaya planlama, katılımcıların uygunluk durumu bir çok ayrıntı dahil oluyor. İlk projelerinin hikayesini paylaşan Hayriye, el işi atölyesine gelen kadınların hepsinin siyaset çalışmalarına dahil olduğunu anlatıyor ve projelerin böyle de bir yönü olabileceğini söylüyor gülerek..

 Mukaddes'in de projedeki samimiyet yorumu, Bedia'nın meraklı gözleri, Leyla'nın Nevşehir'deki keşifleri, Gamze'nin destek olma istekliliği, -ayrıca anne-kız öyle deniyor sanırım birlikte gönüllü çalışma yapıyorlar onu da ekleyelim- Hayriye'nin deneyim paylaşımları vee Mustafa'nın bakışları ve  gülüşleri, Menderes'in spor ve yerel medya yorumları, Fatma ve Aslı'ya Nevşehir bağlantılarımız olarak verdikleri destek ile de güzel bir buluşma yaptık.
Aslı, Mukaddes, Fatma, Menderes, Hayriye

Fatma,   Menderes  Hayriye, Hasret, Gamze, Alper, Leyla 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder