6 Ağustos 2014 Çarşamba

Vegan Tartışma, Adana


 Yerel Muhabir Ağı buluşmaları yapıyoruz, sorular tartışmalar olacak tabi.. Veganlık bir başlık olarak yerini aldı, ikinci buluşmada da barış dili derken nasıl ifade edelim kendimizi derken, konuştuk veganizm üzerine de..
 Adana'da Genç Engelliler Gençlik ve Spor Kulübü buluşmasında, Celal'in sorularıyla başladık veganizmi tartışmaya, anlamak için soruyorum, neden dedi. Hayvan, işçi, insan, çocuk, kadın, engelli, LGBTİQ haklarının sistemle, kültürel toplumsal düzenle bağı var, barış kültüründe bu bağ birbiriyle danışanların bağıyla oluşacak bir kültür söz konusu. Gerçekte yediklerimizin nereden geldiğini biliyor muyuz, aradaki bağlantıyı yerine koyuyorsak, anlıyoruz ki sistem araçları çalışıyor. Meriçle de bağlantılardan yola çıktık. Sistem karşıtı bir duruş olduğunu söyledi Meriç, alışkanlıklar var işte dedi.. Sanem kendini tanıtırken ben az et yiyorum diye belirtti :) Celal, doğrudan ben etoburum, yerim yani, diyor.. Toplumsal ve kültürel değerler hakkında biraz vicdandan da söz ediyor Celal, onu düşünmek lazım diyor.. Bu arada ben Celal'in karşılaştığı ilk veganım, ne güzel karşılaşma, ben de bir o kadar sözlü saldırıya alışmışım, böyle tartışabilmek ne güzel..
 Burada da barışın sözünü taşımak diyorum ben, Meriç'le de konuştuk, soru sormak yerine olumsuzlayıcı bir dil kullanıp birbirimizi sınıflandırsaydık ve bu genellemelerle hiyerarşi ya da otorite kurmaya çalışsaydık birbirimiz üzerinde, veganlık tartışması olmazdı.. Celal, barış dili kullanamam demişti, ben katılamayacağım bir kısmına, veganlıkla ilgili soruları, genelleme yaptığımda uyarması hassasiyetlerini gösterdi bana. Kulüpteki herkesin de çocuklar ve gençlerle olan ilişkisini gördük, gönlü güzel insanlar, paylaşan insanlar.. Büşra'ya, Sanem'e, Halil'e, Meriç'e ve Celal'e, ismini bilmediğim gençlere ve çocuklara teşekkürler, yerel muhabirlere de katkıda bulundukları için..

  Bu tartışmada bağlantılar kurduk, kültür üzerinden tartıştık,
 Alperle Mersin'e dönerken de, Nuri Bilge Ceylan'ın son filmindeki "at" sahnesini tartıştık, Alper atın eğitimi o şekilde onu gösteriyor, veganların hayvanları acı çekerken videoya çekip gösterdiği gibi, dedi. Günlüğünde tartışmamızı nasıl yazacak, ben de merakla bekliyorum.

1 yorum:

  1. Keşke sizin varlığınızdan daha önce haberim olsaydı da sizi Adana'da karşılayabilseydim. Sizden, Veg&Nature dergisinin 2. sayısı sayesinde haberim oldu. Dergide Adana'da yemek bulma sıkıntınızdan bahsetmişsiniz. Aslında biraz zor ve kısıtlı olsa da bu şehirde de vegan seçenek bulmak mümkün.

    Güzel blogunuzu takip etmeye devam edeceğim.

    YanıtlaSil